Allmänt

HarmoniKompaniets köpvillkor gäller i enlighet med svensk lag. Tack för att du bekantar dig med villkoren för att undvika missförstånd kring din beställning!

 

Leveranstider

Produkter markerade som Lagervara levereras inom 2-3 arbetsdagar. Produkter markerade som Beställningsvara levereras normalt inom 1-2 veckor. För specifik leveransinformation om just din beställning, se din beställningsbekräftelse.

 

Frakt

Varorna levereras med Posten. Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning (se nedan för mer information om detta). Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress [email protected].

Priserna som anges vid respektive produkt i shoppen är exklusive fraktavgift. Frakten beräknas på vikt och anges i kassan. Gratis frakt vid köp över 3000 kr (exkl moms).

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive moms. Essenser och kosttillskott har 12 % moms, böcker har 6 % moms och övrigt 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Priserna som anges är exklusive fraktavgift.

 

Betalningssätt

Förskottsbetalning

Efter genomförd beställning betalas summa och fraktavgift in på HarmoniKompaniets bankgiro 5207-4176. Din beställning skickas först när betalningen är genomförd. Om vi inte ser din betalning inom 5 bankdagar avbryts ditt köp och dina produkter släpps åter till försäljning.

Faktura
Detta betalsätt kan endast väljas av dig som är registrerad hos oss som fakturakund eller återförsäljare. Önskar du betala med faktura väljer du detta betalningsalternativ i kassan. Du måste även skriva ditt kundnummer som meddelande i kassan. När leveransen med dina varor är på väg till dig e-postas fakturan till den e-postadress du angivit i din beställning alternativt medföljer den i din leverans. 10 dagars betalningsvillkor gäller. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24%. Fakturan är ditt kvitto.

 
GDPR General Data Protection Regulation
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer GDPR fr o m 25 maj 2018 när den träder i kraft och ersätter personuppgiftslagen PUL. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register. Läs mer om personuppgiftslagen här (sidan öppnas i ett nytt fönster).

 

Ångerrätt

Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Produkten skall vara i säljbart skick i obruten förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du kan ej nyttja ångerrätten på varor vars plombering har brutits. Vid nyttjande av ångerrätten ska du kontakta HarmoniKompaniet snarast och när du sänt tillbaka varorna återbetalas hela summan till dig, du står dock för returfrakten.

 

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på [email protected] eller telefon 08-217509. När du har meddelat oss din reklamation skickar vi anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. 

 

Retur

Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

 

Byte

Vid byte av produkt står du själv för returfrakten tillbaka till oss samt frakten för att skicka ut den nya produkten till dig. Kom ihåg att alltid meddela oss via telefon 08-217509 eller via e-post: [email protected] innan du skickar tillbaka dina varor för byte.

 

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

 

Force Majeure

Vi åtar oss inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom t.ex. arbetskonflikt, sjukdom hos personal, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter och produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används cookies (sessioncookies) på hamornikompaniet.se som lagras på besökarens dator. Vi använder inte cookies för att att lagra personlig information om dig utan endast i syfte att underlätta ditt besök hos oss.